Friday, December 25, 2009

MENJEJAK MEMBER POINT 2, MP SERI PINANG - DI RUMAH KABER

Percutian kali ini P.Pinang menjadi pilihan. Mungkin kerana kecewa dengan perjumpaan 2009 yang tidak menjadi. Niat di hati mulanya nak melawat adik ipar yang bersalin di Juru dan bawa keluarga jalan-jalan. Entah bagaimana teringatkan member yang sorang ni, saudara Kaber yang dah lama tak dengar berita. Kami cuba menjejaknya.

Sabtu, 19 Dis 2009 - Aku dan keluarga bertolak ke Bagan Ajam dari rumah adik ipar. Puas juga pusing-pusing cari rumah Kaber, maklumlah dah lama tak datang. Akhirnya kami jumpa juga rumahnya. Malangnya Kaber sudah duduk berasingan dengan maknya. Emaknya pula tidak ada di rumah. Nasib baiklah ada kakak sebelah rumahnya beri no. telefon. Aku pun terus telefon Kaber. Alhamdulillah Kaber datang jemput kami ke rumahnya. Pada mulanya aku pun tak berapa nak kenal, lain benar rupanya dah berubah habis. Tapi tang suara dan remosnya tetapku kenal.

Di rumah Kaber. Rupa-rupanya dalam diam-diam Kaber sudahpun beristeri untuk kali yang kedua. Katanya baru setahun. Malas nak heboh-heboh. Aku dan keluarga doakan semoga perkahwinan kali ini akan bahagia dan kekal sehingga ke akhir hayat, a....min. Puas bergebang, Kaber call Firdaus dan Balkis. Kami ambil keputusan untuk ke rumah Firdaus dahulu malam ini. Esok baru ke rumah Balkis.


Hari pun dah lewat petang. Kami sembahyang magrib di rumah Kaber. Selepas itu Kaber hantar kami ke rumah Firdaus. Jumpa di rumah Firdaus...................

No comments:

Post a Comment